Otomatlarda Kozmetik Ürün Satışı

Otomatlarda Kozmetik Ürün Satışı

Her geçen gün otomat kullanımının artışı, ürün dağıtım konusunda otomatların da önemli bir yeri olduğunu bizlere gösteriyor. Otomatlar; çalışan ücretleri, dükkân masrafları gibi konularda oldukça avantaj sağlama nedeniyle şirketler ve firmalar tarafından klasik perakende satışının önüne geçmektedir. Nitekim gelişme ve ilerlemeyi sağlayan otomatların bir diğer adıyla vendinglerin, ürün satışı açısından stratejik bir noktada yer aldığını söylemek mümkündür. Zira birçok satış noktasına kıyasla otomat içerisinde yer alan ürünler daha fazla dikkatleri üzerine toplamaktadır. Bu sebeple ürünlerin reklam değeri de perakende satış noktalarına kıyasla bir hayli üste çıkmaktadır.

Şimdi biraz da konumuz olan kozmetik ürün otomatlarından bahsedelim. Kozmetik ürün otomatları, tıpkı yukarıda bahsettiğimiz gibi stratejik değeri bulunan ve ürün dağıtım sektörüne katkıda bulunan otomatlardandır. Araştırmalara göre de mağazalara kıyasla kozmetiklerin otomatlarda daha fazla dikkat çektiği öne sürülmüştür. Daha önceleri otomatlarda kozmetik ürün satışı bulunmazken kozmetik ürün otomatları güzel bir satış stratejisi olduğu düşünülerek ileri sürülmüştür...

“Koz-matik”

Günümüzde her ne kadar yiyecek içecek otomatları, kahve otomatları, atıştırmalık otomatları ve su gibi otomatlar oldukça yaygın olsa da kozmetik otomatların hayatımıza girişi ilk olarak Golden Rose markası ile başladı. Alışveriş merkezleri, üniversite kampüsleri, toplu taşıma alanları gibi bölgelerde kullanılan otomatlara kozmetik sektörünü de katarak dünyada bir ilki gerçekleştiren Golden Rose markası, başarılı bir stratejide bulunmuş oldu. Bununla beraber otomatlarda kozmetik satışı da başlanmış oldu.

Kozmetik Ürün Otomatlarında Neler Bulunur?

Kozmetik sektörü, bünyesinde ürün çeşitliliğini oldukça barındıran bir sektördür. Birden fazla alanda olmak ve birden fazla kitleye hitap edebilmek adına otomatlardaki kozmetik ürünleri de olabildiğince çeşitli tutulmaya çalışılır. Marka ve ürünler otomat sahipleri tarafından istenildiği gibi tercih edilebilmekle beraber çoğunlukla; el kremi, fondöten, parfüm, maskara, göz kalemi, oje, aseton, ıslak mendil gibi ürünler yer almaktadır.

Kozmetik Otomatları Nasıl Kullanılır?

Tıpkı diğer yiyecek içecek otomatları, soğuk içecek otomatları, kahve otomatları ve hobi ve eğlence otomatları gibi kozmetik otomatları da benzer birer çalışma prensibine sahiptir. Üzerinde birçok yönelge ve tuş bulunan vendingleri kullanmak için yalnızca hangi tuşa basmanız gerektiğin bilmek yeterlidir. Yine de pratik ve hatasız bir sonuç için adım adım anlatmakta fayda var.

  • Öncelikle hangi otomattan yer alan ürünlerden hangisini almak istediğinizi belirlemelisiniz. Hepsi oldukça dikkat çekici değil mi!
  • Arından işlem yapabilmek için seçtiğiniz kozmetik ürününün altında yazan bilgilerden, fiyat ve ürün kodunu öğrenmelisiniz.
  • Seçtiğiniz ürünün yanı sıra bozuk para mekanizması, kâğıt para mekanizması ve kredi kartı mekanizması gibi çeşitleri bulunan ödeme yöntemlerinden dilediğinizi tercih edebilirsiniz.
  • Ödeme yönteminizi belirledikten sonra sıra geldi otomata hangi ürünü islediğinizi söylemeye! Bunun için otomatın üzerinde yer talan tuş mekanizmasından faydalanarak cihaza ürün kodunu girmeniz yeterli.
  • Girdiğiniz kodla beraber ürününüz teslim edilmek üzere işleme alınırken siz de belirlediğiniz ödeme yöntemine ait mekanizmaya para girişini sağlamalısınız.
  • Şimdi, ödemeyi yaptıktan sonra otomatın sizler için alt bölmeye bıraktığı ürününüzü teslim alabilirsiniz.

✓ Dikkat; Son olarak varsa para üstünüzü iade bölmesinden almayı unutmayın!

Otomatlarda Kozmetik Ürün Satışının Avantajları

1-) Bir otomat sahibi olarak bilmelisiniz ki, otomatın konumu kadar kullandığınız ürünler de bir o kadar önem arz eder. Kozmetik ürünler hem ürün çeşitliliğine sahip olması hem de dikkat çekmesi açısından oldukça avantajlıdır.

2-) Ürünlerin dikkat çekmesi otomatınızın tercih edilme olasılığını her zaman artıran etkenlerdendir. Diğer otomatlara kıyasla kozmetik otomatlar, yalnızca ihtiyaç için kullanılmayarak bazen de durup incelemekten hoşlandığımız otomat çeşitlerindendir.

3-) Özellikle çalışan ve acelesi olan insanlar için kozmetik ürün otomatları bir kurtarıcıdır. Anlık ihtiyaçlar için, unutulmuş eşyalar için herkesin imdadına koşacak; bu sayede ürün satışı artacaktır.

4-) Ürünlerin klasik perakende satışından daha çok ön planda olması ve incelenmeye müsait olması ürünlerin reklam değerini de artırarak kozmetik ürün satışına bir artıda bulunur.

5-) Bilindiği üzere kozmetik sektöründeki ürünler, alınmadan evvel mutlaka kullanıcıların deneyimlemek istediği ürünlerdir. Kozmetik otomatlarında denenme imkânı bulunmaması her ne kadar bir eksi gibi gözükse de ürün miktarını sekteye uğratmaması açısından bir avantajdır. Tester ürünlerin yer almaması satıcı için kâr sağlarken aynı zamanda ürünlerin muhafaza edilmesi de ürünleri deneme adı altında suistimal eden kullanıcılardan da korunmasını sağlar.


BLOG